Απαντήσεις σε Συχνές Ερωτήσεις

Η Εργοθεραπεία έχει ως στόχο την βελτίωση και την ανάπτυξη όλων εκείνων των δεξιοτήτων, προκειμένου το παιδί οργανωμένα και αυτόνομα να είναι λειτουργικό σε διάφορες δραστηριότητες στην καθημερινότητα τον.
Πότε όμως το παιδί μου χρειάζεται Εργοθεραπεία;
Θα ήταν απαραίτητη μία αξιολόγηση από έναν παιδιατρικό Εργοθεραπευτή όταν το παιδί :
  • Δυσκολεύεται να ακολουθήσει απλές ή σύνθετες εντολές.
  • Δυσκολεύεται να διατηρήσει την προσοχή του.
  • Παρουσιάζει αδεξιότητα στις κινήσεις του και πέφτει συχνά.
  • Παρουσιάζει δισταγμό και ανασφάλεια σε δραστηριότητες που απαιτούν σκαρφάλωμα, ισορροπία, τρέξιμο ή δραστηριότητες με ύψος.
  • Δυσκολεύεται με την ένδυση / απόδυση, την τουαλέτα, το μπάνιο ή την ολοκλήρωση του γεύματος του αυτόνομα.
  • Δυσκολεύεται να κοινωνικοποιηθεί με άλλα παιδιά ή να παίξει με άτομα της ίδιας ηλικίας .
  • Δυσκολεύεται σε κατασκευαστικά παιχνίδια, όπως πάζλ, συγκριτικά με τους συνομήλικους.
  • Δεν πιάνει λειτουργικά το μολύβι και αδυνατεί να χρωματίσει μέσα σε ένα πλαίσιο ή να ζωγραφίσει κάποιο σχέδιο (πχ ένα σπίτι, ένα δεντράκι)
  • Παρουσιάζει δυσκολίες στη γραφή και αντιγραφή, όπως αργό ρυθμό ή δυσανάγνωστα γράμματα.
Επισκεφθείτε το Θεραπευτικό Κέντρο Λόγου & Κίνησης για να μας γνωρίστε και να μάθετε περισσότερες πληροφορίες!

Μάθετε περισσότερα για την Εργοθεραπεία

Κάθε συνεδρία διαρκεί 45΄. Στην έναρξη της συνεδρίας για περίπου 5΄, λέμε τα νέα μας και  όσα  θα θέλαμε να συζητήσουμε με το παιδί . Η πεντάλεπτη αυτή συζήτηση είναι η καλύτερη ευκαιρία ώστε α) να βελτιώσουμε την θεραπευτική σχέση μεταξύ παιδιού- θεραπευτή β) να παρατηρήσουμε την ομιλία/άρθρωση/ έκφραση του παιδιού σε σχέση με το στόχο που δουλεύουμε και γ) να καταλάβουμε τη διάθεση του παιδιού ώστε να προσαρμοστεί αντίστοιχα  η συνεδρία. Στη συνέχεια, ο έλεγχος πάνω στην εργασία που είχε για το σπίτι και αμέσως μετά κάποιες στοματοπροσωπικές ασκήσεις, εφόσον αυτές απαιτούνται ( σε περίπτωση αρθρωτικής δυσκολίας) . Έπειτα δίνεται το νέο υλικό και δουλεύουμε πάνω σ αυτό με σκοπό την επίτευξη του βραχυπρόθεσμου και κατ επέκταση και του μακροπρόθεσμου στόχου , που έχουμε θέσει εξ αρχής. Σε μία συνεδρία συνήθως δουλεύονται παραπάνω από έναν διαφορετικούς στόχους. Κλείνοντας τη συνεδρία (τελευταία 5΄) παίζουμε ένα παιχνίδι που διαλέγει το παιδί , ως επιβράβευση για τη καλή μας συνεργασία αλλά και της καλή σχέσης θεραπευτή – παιδιού. Είναι σημαντικό να διευκρινιστεί ότι “συνεδρία” δεν σημαίνει μάθημα. Κάθε στόχος μπορεί να επιτευχθεί με ποικίλους τρόπους ( παιχνίδι, φύλλα εργασίας, κάρτες, χειροτεχνία, παραμύθι, ζωγραφική, κουκλοθέατρο και πολλά πολλά άλλα). Μόλις ολοκληρωθούν τα 45΄γίνεται ενημέρωση στους γονείς για την πορεία της συνεδρίας και δίνονται σαφείς οδηγίες για την δουλίτσα που καλούνται να κάνουν στο σπίτι (εάν αυτό είναι απαραίτητο). Για οποιαδήποτε  απορία ή διευκρίνηση, επικοινωνήστε μαζί μας.

Μάθετε περισσότερα για την Λογοθεραπεία

Εικόνα επεξήγησης στοματοπροσωπικών ασκήσεων.

Οι στοματοπροσωπικές ασκήσεις στοχεύουν στην ενδυνάμωση των μυών του στόματος και στον συντονισμό των αρθρωτών. Με την ενδυνάμωση των μυών πετυχαίνουμε πιο καθαρή ομιλία, απομάκρυνση της έντασης γύρω από τα χείλη ( κυρίως σε παιδιά που τραυλίζουν) και καλύτερη άρθρωση, εφόσον οι κινήσεις των αρθρωτών είναι πιο ευκίνητες.

Οι ασκήσεις αυτές γίνονται κατευθείαν αποδεκτές για τα παιδιά αφού είναι πολύ ευχάριστες και κατάλληλα προσαρμοσμένες σ αυτά. Τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι ειδικός εξοπλισμός (βουρτσάκια, δονούμενα ¨στυλό¨, γλωσσοπίεστρα κα)  αλλά και λιχουδιές, κουμπιά, λαστιχάκια, σφυρίχτρες, πούπουλα κα.

Συνεπώς , η  στοματο-κινητική εξάσκηση στοχεύει  στην ενίσχυση των δεξιοτήτων του στόματος, απαραίτητων για την σωστή ανάπτυξη της ομιλίας αλλά και της σίτισης.