Εργοθεραπεία

Ο παιδιατρικός Εργοθεραπευτής παρεμβαίνει σε ένα ευρύ φάσμα δεξιοτήτων, όπου μέσω του παιχνιδιού και ποικίλων δραστηριοτήτων, μπορεί να φτάσει το παιδί στο υψηλότερο δυνατό λειτουργικό επίπεδο.

Συνεργάζεται με γιατρούς ανάλογης ειδικότητας όπως: αναπτυξιολόγο, παιδονευρολόγο, παιδοψυχίατρο, λογοθεραπευτές, παιδοψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς και δασκάλους.

Ερμηνεύει τη λειτουργικότητα του παιδιού με τεστ, αξιολογητικά εργαλεία, παρατηρήσεις, ιστορικό, θέτει στόχους και εφαρμόζει την ανάλογη μέθοδο ή πρόγραμμα. Προτείνει λύσεις και καθοδηγεί τους γονείς πώς να βοηθήσουν το παιδί στο σπίτι.

Σε ποιους τομείς παρεμβαίνει ένας Εργοθεραπευτής;

  • Λεπτή κινητικότητα και   συντονισμός:  η ικανότητα του παιδιού να χειρίζεται σωστά τους μικρούς μυς. Το παιδί μαθαίνει να χρησιμοποιεί τους μυς στα χέρια, τα δάχτυλα και τους καρπούς σε οποιαδήποτε ενέργεια ή κίνηση (φαγητό, πιάσιμο, ντύσιμο, δέσιμο παπουτσιών και κράτημα μολυβιού).
  • Αδρή κινητικότητα και συντονισμός: η ικανότητα του παιδιού να εμπλέκεται σε δραστηριότητες που απαιτούν την ενεργοποίηση των μεγάλων μυών ή μυϊκών ομάδων. Τέτοιες δραστηριότητες είναι η βάδιση, το τρέξιμο, το σκαρφάλωμα κα . Σε αυτή την κατηγορία εντάσσεται η οπτικοκινητική οργάνωση, η πλευρίωση, ο στατικός έλεγχος, η ισορροπία κλπ.
  • Γνωστικές δεξιότητες -Αντίληψη: Αυτός ο τομέας αφορά την οργάνωση, την μνήμη, την συγκέντρωση και την προσοχή, κατάλληλο επίπεδο διέγερσης την μίμηση, τις εκτελεστικές  ικανότητες, την ανάπτυξη δεξιοτήτων – εννοιών,    την οπτική κι ακουστική αντίληψη, τον χωροχρονικό προσανατολισμό κ.α
  • Ψυχοκοινωνικές δεξιότητες : ακολουθία κανόνων, βλεμματική επαφή, πρωτοβουλία, αυτοέλεγχος , προσαρμογή σε αλλαγές
  • Αισθητηριακές δεξιότητες : οι δεξιότητες που επιτρέπουν στον εγκέφαλο να επεξεργάζεται και να οργανώνει κατάλληλα τις αισθητηριακές πληροφορίες του περιβάλλοντος
  • Δραστηριότητες καθημερινής ζωής (ΔΚΖ): Ανάπτυξη δραστηριοτήτων απαραίτητων για την αυτοεξυπηρέτηση και αυτονόμηση του παιδιού στην καθημερινότητα.

Υπηρεσίες