6 Τρόποι να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους
Γράφει: Αθανασία Βρυωνάκη – Λογοθεραπεύτρια
Είναι γεγονός ότι τα συναισθήματά μας παίζουν καθοριστικό ρόλο τόσο στην καθημερινότητά μας όσο και στον τρόπο που αλληλοεπιδρούμε με τους γύρω μας. Κάθε τι που κάνουμε , ο τρόπος που συμπεριφερόμαστε, τα άτομα που προσεγγίζουμε, ακόμη και οι αντιλήψεις που έχουμε επηρεάζονται άμεσα από αυτά. Πολλές φορές ακόμα και για έναν ενήλικα είναι δύσκολο να κατανοήσει τα συναισθήματά του, να τα εκφράσει και να τα διαχειριστεί. Φανταστείτε λοιπόν, πόσο δύσκολο μπορεί να είναι και για τα παιδιά μας! Διαβάστε παρακάτω 6 τρόπους για να βοηθήσουμε τα παιδιά μας να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και βεβαιωθείτε εάν αυτό συμβαίνει.
- Ξεκινήστε εκφράζοντας τα δικά σας συναισθήματα. Δείξτε στα παιδιά σας με ποιον τρόπο τα εκφράζετε εσείς και παροτρύνετέ τα να κάνουν το ίδιο.
- Δείξτε κατανόηση και δώστε την απαραίτητη προσοχή ώστε να ακούσετε τις σκέψεις τους και όσα νιώθουν χωρίς να τα κρίνετε.
- Ενθαρρύνετε τα παιδιά να εκφράσουν τα συναισθήματά τους με ποικίλους τρόπους ( τέχνη, ζωγραφική, χορό, γραφή κ.α)
- Παίξτε παιχνίδια ρόλων και ενθαρρύνετε τα παιδιά να αναπαράγουν διάφορα συναισθήματα.
- Εξασφαλίστε ένα ασφαλές περιβάλλον για τα παιδιά, ώστε να μπορούν ελεύθερα να μιλήσουν για τα συναισθήματα τους χωρίς να φοβούνται για τυχόν κριτική ή απόρριψη.
- Τέλος, διαβάστε βιβλία που εστιάζουν στα συναισθήματα, ώστε τα παιδιά να μπορούν να τα συζητούν και να τα αναγνωρίσουν τόσο στον ίδιο τους τον εαυτό όσο και στους άλλους.
Συμπέρασμα
Η αναγνώριση και η διαχείριση των συναισθημάτων είναι κρίσιμες δεξιότητες για τη ζωή και τις σχέσεις μας. Βοηθώντας τα παιδιά μας να αναγνωρίσουν τα συναισθήματά τους, τους παρέχουμε ένα ισχυρό εργαλείο για την ανάπτυξη της συναισθηματικής ευφυΐας και την καλύτερη κατανόηση του εαυτού τους και των άλλων. Μέσω της ενθάρρυνσης της εκφραστικότητας, της κατανόησης και της αποδοχής, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον για τα παιδιά να αναπτύξουν υγιείς σχέσεις με τα συναισθήματά τους και των άλλων.