Γονεϊκή υποστήριξη στη μελέτη
Ο ρόλος του γονέα: Υποστηρικτής, όχι εκπαιδευτικός
Το παιδί έχει δασκάλους στο σχολείο. Από εσένα χρειάζεται σταθερότητα, καθοδήγηση και συναισθηματική στήριξη.
- Δημιούργησε ένα ήσυχο περιβάλλον μελέτης
- Ορίστε ρεαλιστικούς στόχους μαζί
- Βοήθησέ το χωρίς να αναλαμβάνεις τη δουλειά του
Μην κάνεις τη μελέτη για το παιδί σου
Το να “τελειώνεις” εσύ τις ασκήσεις του παιδιού το αποδυναμώνει. Χάνει την ευθύνη και δεν αναπτύσσει δεξιότητες επίλυσης.
Άφησέ το να κάνει λάθη. Έτσι μαθαίνει.
Όταν το παιδί δεν θέλει να διαβάσει
Η φράση “δεν θέλω να διαβάσω” μπορεί να κρύβει άγχος, κόπωση ή χαμηλή αυτοεκτίμηση. Μίλα μαζί του:
- “Τι σε δυσκολεύει σήμερα;”
- “Πώς μπορώ να σε βοηθήσω;”
- “Θες να ξεκινήσεις μόνος σου ή να είμαι δίπλα σου;”
Χτίσε αυτονομία, όχι εξάρτηση
Η σωστή γονεϊκή υποστήριξη στη μελέτη οδηγεί το παιδί να οργανώνει τον χρόνο του, να ζητά βοήθεια και να εμπιστεύεται τις δυνατότητές του.
Αυτό επιτυγχάνεται με:
- Καθημερινή ρουτίνα
- Καθαρή κατανομή ρόλων
- Αναγνώριση προσπάθειας
Όταν η μελέτη γίνεται πηγή έντασης
Αν η καθημερινή μελέτη προκαλεί σύγκρουση, ίσως χρειάζεται αλλαγή προσέγγισης. Η σύνδεση με το παιδί προηγείται της καθοδήγησης.
Χρειάζεσαι βοήθεια; Δεν είσαι μόνος.
Στο Θεραπευτικό Κέντρο Λόγου & Κίνησης – Αθανασία Βρυωνάκη, βοηθάμε γονείς και παιδιά μέσα από:
- Προγράμματα σχολικής μελέτης
- Συμβουλευτική γονέων
- Ολιστική προσέγγιση μαθησιακών δυσκολιών
Δείτε περισσότερα στη σελίδα υπηρεσιών μας.